Klasičtí sochaři vedle špičkových 3D modelů, akvarely a spreje vedle grafických tabletů a špičkové techniky. Tak vypadal první březnový den v prostoru Etnetera Logicworks v pražských Holešovicích, kde se konalo semifinále 3. ročníku soutěže RAW Art Wrestling. V něm se proti sobě, ve čtyřech kategoriích, utkali umělci jejichž dílo si můžete skutečně osahat, tak ti kteří za pomoci digitálních technologií tvoří jen virtuálně.

Soutěž probíhala v kategoriích ilustrace, charakter design, komiks a speed sculpting. Jak bylo zmíněno výše, záleželo pouze na umělci, zda bude tvořit digitálně, nebo analogově – klasicky. Holešovická přehlídka pak byla ukázkou prací, jejichž autoři prošli náročným výběrem odbornou porotou. Postupující umělci pak změří síly ve velkolepém celodenním finále, které se odehraje na jaře.

Součástí RAW Art Wrestling však není jen soutěž umělců. V rámci akce se také odehrála řada panelových diskuzí, které řešily digitální trendy pro nadcházející roky. Zajímavé názory přednesl třeba zakladatel DRAWetc. Vladimír Strejček, který pohotově glosoval migraci v rámci sociálních médií. Podle jeho slov se skutečně tendující obsah v současnosti přesouvá na mnohem méně „trvanlivá“ média jako Instagram a Pinterest, kde jsou požadavky na kvalitu obsahu diametrálně odlišné na rozdíl od „tradičních“ sítí jako Facebook a Twitter.

Mezi dalšími promluvil třeba Marek Kulkovský z Etnetery, který se zabývá vývojem uživatelských prostředí pro virtuální realitu nejen s ukázkou exkluzivní techniky, ale jejího použití třeba v průmyslovém designu. Velkým tématem diskuzí bylo taktéž využití augmentované reality, která v současné době zažívá největší boom a očekává se její masivní využití v mnoha oblastech marketingu.

Několik fotografií z místa ZDE

–autor: Jakub Patera–

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*