Další věc kterou bych dnes rád ohodnotil je nové album od Strapa s názvem Versus, kterému předcházelo několik videoklipů a hodně se od něj očekávalo.Deska vyšla 18. září a na celkových 15ti věcích se objevily jména jako: Dame, Danosť, Hrdlorez Boris, Turbo T, Separ a Marián Čekovský.O produkce se postaral hlavně známí Emeres (6 věcí), který se Strapem vydal před třemi roky kolabo s názvem 23.Dále se o beaty postarali: DJ Wich (3), Matěj Straka (2) a další.Skreče neobstarával nikdo jiný, než parťák Dj Spinhandz.Taky bych rád dodal, že toto druhé sólové album Strapo vydal pod svou novou značkou White Trash, kde se v budoucnu můžeme dočkat zajímavých věcí podle Strapa, který by rád pod svá křídla přibral nějaké nové talenty.

Od vydání prvního videosinglu z alba “Echo“ mnoho lidí bylo zvědavých na to, jak celkově bude album znít.Po dalším klipu “Nemý plač“ už všem bylo jasné, že deska bude kandidátem na album roku. Všichni kdo už si album poslechli, mají jasno v tom, že tato věc je fakt mimořádně vydařená.

Nebudu rozebírat všechny tracky, i když by si to tohle album bezpochyby zasloužilo, ale hned bych tedy přeskočil na druhou věc s názvem Stojí mi rap s Damem na featu, kde Strapo rapuje o tom jak si stojí za svými názory a celkem skromně vybaluje na posluchače své umělecké ambice.V již vzpomínaném tracku Echo si Strapo v rázném beatu od Infinita porcuje po částech problémy našich dnešních zákonodárců a celého špatného politického systému.

Track Janeviemuš s Danosťom se zaobírá obecným tématem o lidské zaslepenosti k problémům jako je například taková neschopnost se spojit dohromady a vyjít do ulic zaprotestovat proti špatným rozhodnutím vlády, ale to už jsme ve skladbě Návod kde se o tom blíže pojednává a na refrénu nasraně řve Hrdlorez Boris.V této věci Strapo “podněcuje“ lidi k činnosti, je to jedna skladba z mnoha, která vypráví o zkorumpovaném systému, jak si v něm lidé nechají všechno líbit a jenom malá skupina se skutečně snaží o změnu.Úryvek z textu mluví sám za sebe: “Zdvihni hlavu okamžite otvor oči,nesere ťa ani trochu že ťa jebú vo dne v noci, politici zapredaní a my sme tu jak otroci…“

Milion hrivien je odlehčená věcička v takovém veselejším stylu a to vůbec Neni málo se můžete přesvědčit ve stejnojmenném tracku, který je především o tom jak se lidi k sobě chovají a zabavují se v dnešní době z objektivního pohledu interpreta.Ve věci Jano si Strapo sám ze sebe dělá srandu a jako bonus ho na konci sloky dissuje člověk z LokalTV.

No Janko, takto. Si si myslel, že si si teraz naložil jakože trošku SlimShady štýl a že nikdo ti teraz nič nemože?
To chceš celé zmiasť takouto akože srandičkou.
Že teraz budú chodiť ľudia a že: „O, ty si si jak naložil“ A ty budeš hovoriť „Áno, áno, naložil som si.“

Na řadu přichází skladba Nemý plač s Turbo T na featu, kde si řádně namotávají na prst rádoby rappery(mířeno podle odkazů na jména jako Haha Crew, Pil C atd.) Ve funky tracku Jason vypráví Strapo o svých zkušenostech na koncertech.Věc Samouk se Separem radí jak si jít za svými plány a neovlivňovat se od jiných.

Další zajímavá věc se jmenuje Tulák s Mariánem Čekovským na refrénu ve velmi emocionální záležitosti.A v posledních minutách desky nechybí ani track Vďačný, kde už z názvu skladby je jasné o čem je.

Versus, které je napůl vážným a napůl čistě pohodovým a bezstarostným albem sklidilo obrovský úspěch.Mě osobně se z alba líbí dvě třetiny tracklistu a to je na dnešní poměry velice dobrá vizitka.I kdyby si Strapa nějaký člověk nejel, tak věřím tomu, že ho alespoň jedna skladba chytne.Konceptuálně je to dohromady nejlepší slovenské album tohoto roku.Sice mají vyjít alba od jmen jako L.U.Z.A., DMS, Momo ad., ale už teď mě osobně je jasné, že do TOP 3 se určitě Versus dostane.Pro mě nejlepší tracky jsou: Návod, Nemý plač, Milión hrivien.Zatím tedy nejlepší výkon od Strapa, který si celou desku tentokrát opravdu dobře promyslel.Palec hore!!

FB: Strapo (Official)

Web stránky: Strapo.sk

Album si můžeš objednat na RukaHore nebo na Artattack shopu.