Jeden z mála lidí kterého musíš cenit, i když ho třeba neposloucháš. Vypracoval se z celkem obyčejného rappera na hvězdu, která vyprodává ne jenom obyčejné kluby, ale teď už i velké haly. Kromě toho řeže paličkami do bubnů jako jeden z členů známé skupiny Chinaski. Má také společně se svou crew TroubleGang největší základnu fans v česku a pokud si něco zamane, tak do toho jde na 100%. Důkazem je vyprodaná Incheba aréna, kde se koncem dubna vešlo na 4 tisíce lidí a něco podobného Marpo a spol. chystá pod záštitou Mafia records 22. října v pražském fóru Karlín (FB event zde).

Deskou Knockout z roku 2010 nastartoval svůj druhý dech a pomalu se dral nahoru, ale až deska R!OT udělala boom a někdy v té době začal být činný i spolek TroubleGang, který motivuje spousty lidí a kromě merche se objevily i sposty tetování na lidech s logem TG. Každá show je svým způsobem jedinečná a každého zpola mrtvého člověka, který se jde pobavit z práce dokážou kluci pořádně kicknout svoji hudbou, že skáče do vzduchu i po koncertě. 😀 Minulý rok vyšla první deska skupiny a letos 29. února vydal Marpo svoje další sólové album.

Je to určitě prozatím nejlepší CD, které Marpovi vyšlo. Hodně se v albu zmiňuje o svém zesnulém tátovi, proto je to silně emoční záležitost. Již šestá dlouhohrajka má 12 skladeb a na ně si přizval tyto hosty: Ektor, Separ, Wohnout, Sean Divine, IronKap a Kaliho. To vše nahráno a zmixováno v Rooftop studiu u Ondřeje Žatkuliaka.

První dva tracky Už nikdy a Hrdina je o tom nežít v minulosti a utápět se ve smutku, ale jet dál a urvat si ze života co nejvíc radostných chvil. Každý den si najít nějakou maličkost, ze které se budete radovat, prostě “tohle je život, tak buď se s tím smíříš, nebo tě semele.“ Mladá krev je nejen o lidech, co dřív odepsali Marpa, ale také o dnešní mladé generaci. Krev která není průbojná a spokojuje se s minimem.

Přeskočíme na Drby se Separem kde se řeší jedna z hodně nemocných vlastností a to jsou pomluvy, které mají uškodit jiným. Ale Marpo tyhle lidi s klidem přehlíží a tímto to uzavírá. V tracku Lesk si trochu s Wohnoutem stěžuje na pracovní vypětí, které ho občas trápí, ale nakonec vždy na tu stagei dorazí v dobrém elánu a rozdá se milerád fanouškům až do konečného vypnutí se ve své posteli. Ve věci Už držej hubu se Marpo směje haterům, který obrátily list a začali ho poslouchat taky. Hold nikdo nevidí do budoucnosti a vzestup a pád není ze dne na den, kdo byl od počátku kariéry při Marpovi má palec hore. V Od 9ti do 5ti jde právě o to, skloubit nabitý program interpreta vs. otce, manžela, kamaráda a obyčejného člověka, který má i své další záliby na které by si rád udělal čas a chtěl by si udělat trochu voraz.

Jsme u skladby Táta, ke které bych jenom dodal, že se povedla a osobně mě moc dojala. Ve Wolfpacku pak Marpo děkuje Všem, kteří jsou v jeho týmu a bez nich by třeba žádná Incheba nebyla a shows by nebyli tak záživný a plné staminy jako v těhlech časech. A tím kam se Marpo dostal, obdržel imaginární Drahokam, který je třeba stále obrušovat a leštit, aby jeho sláva a krása nezanikla (pěkné přirovnání). 🙂 Track Náš hood známe už určitě všichni už z dřívějška, přistál jako bonus na placce.

Na konci bych chtěl za sebe říct, že Marpa jako člověka i jeho tvorbu cením. Rád se vyfotí úplně s každým, podepíše se a hlavně ze sebe dává maximum, na nic většího než je si nehraje a je tím pádem za mě novým králem české rapové scény. K albu Lone Survivor myslím nemám žádné výtky, skvělá práce. Moje TOP 3ky: Mladá krev, Od 9ti do 5ti a Wolfpack. A příští rok se těším na TG albko č. 2, které by mělo údajně vylézt. 😉

Album kupuj buď ZDE a nebo pro slováky na RukaHore.

FB page: Marpo
Twitter: mcMarpo